Algemene voorwaarden van Profhost

  1. Het contract wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar en begint de eerste van de maand waarin de domainaanvraag is verstuurd en zal stilzwijgend worden verlengd met een periode van 1 jaar.

  2. Support:

    Wij leveren support (ondersteuning) via email op de volgende zaken:

    • In de lucht zijn van uw domein
    • eventuele problemen met de toegang tot uw domein (www, ftp of email).
      Om er zeker van te zijn dat de toegang niet aan uw eigen (ISP) provider ligt,
      is het verstandig om 2 providers te hebben of te kijken of andere websites in Nederland het wel normaal doen. Op onze storingspagina ziet u enkele methodes om te kijken waar de storing kan liggen; bij u, uw provider, het internet, onze provider of onze servers.

      Helaas kunnen wij u op CGI / Perl of ASP scripts geen ondersteuning leveren.
      Hiervoor hebben wij een kleine online handleiding gemaakt met tips en FAQs.

  3. Aansprakelijkheid

    Profhost huurt capaciteit en servers bij derden, o.a. internet connectivity en stroom.
    Bij storingen en problemen bij onze leveranciers kunnen wij derhalve geen aansprakelijkheid accepteren.
    Maximale schadebedrag is de hoogte van uw factuur voor die domeinnaam of hostingpakket.

  4. website/hosting gegevens

    De gegevens waarmee u de email kunt ophalen en FTP toegang krijgt tot de server worden na de domeinregistratie en na het aanmaken van de hosting aan u opgestuurd via email.

    Print deze email s.v.p. uit en bewaar het goed.
    Deze gegevens worden slechts 2 maal gratis verstrekt.

  5. Verantwoordelijkheid (=toegestane) content (inhoud)

    U bent zelf verantwoordelijk voor de inhoud van uw website.

    Op onze webserver is het NIET toegestaan de volgende activiteiten te tonen / doen:

    • illegale software en muziek (o.a. MP3)
    • andere zaken waar copyright van derden op zit
    • sex
    • spam (ongewenste mail) te versturen

  6. Verantwoordelijkheid beveiliging php scripts

    U bent zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van uw website.

    De herstelkosten die door een gehackte website worden gemaakt zullen door Profhost op u worden verhaald.
    Het is raadzaam om php, java en ajax scripts van derden (zoals Joomla of Wordpress enz.) alleen te gebruiken als u deze regelmatig voorziet van beveiligings updates.
    Regelmatig worden op externe scripts hackpogingen ondernomen.
    Bent u of uw websitebouwer niet kundig genoeg om de beveiliging van php, java en ajax scripts inhoudelijk te controleren,
    dan adviseren wij om dit aan een deskundige bedrijf over te laten.

  7. Opzeggen

    Profhost en de klant zijn ten alle tijde gerechtigd de overeenkomst op te zeggen, met een minimale opzegtermijn van 1 maand. Restitutie van reeds betaalde bedragen vindt niet plaats.

  8. Factuur / betalingstermijn

    Profhost hanteert een betalingstermijn van 14 dagen (2 weken).
    Is de betalingstermijn 1 maand verstreken, dan kan de website en hosting en email worden geblokkeerd.

    Is de betalingstermijn 1 jaar verstreken, dan vervallen al uw rechten op de domeinnaam en/of hosting en email.
    Dan bent u geen eigenaar meer van deze domeinnaam.

    Wanneer er een betalingsachterstand is, dan wordt de website gedeactiveerd.
    De daaruit vloeiende kosten en gemiste inkomsten zijn voor de huurder.
    Profias/Profhost is niet aansprakelijk voor de consequenties van het offline zijn van de website of email.

  9. Algemene voorwaarden

    Profhost is een handelsnaam van Profias

    Op Profias en haar diensten (zoals Profhost) is het Nederlandse recht van toepassing. Elk geschil dat zou kunnen voortkomen uit een overeenkomst en de uitvoering en vervulling hiervan, zal dienen te worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Rotterdam, dit overeenkomstig de aard van het geschil.